maanantai 11. maaliskuuta 2013

Risotto

Taas yksi ruokajuttu. Muttakun minulla oli viime viikolla toinenkin niin kiva ruokapäivä, että halusin ehdottomasti jakaa sen teidän kanssanne: kokkasin nimittäin ensimmäistä kertaa ikinä risottoa.

IMG_5858
Kuvassa myös meidän perintömikro ;) Mies haluaisi kovasti uuden, mutta tuo toimii ihan hyvin...

IMG_5860
Vähän jänskäsi, mutta tuli tosi hyvää!

IMG_5863
Ohjeena Yhteishyvän ruokaliitteestä (täältä) bongattu Sieni-tomaattirisotto. Kylkeen vähän salaattia.

Olin jotenkin kuvitellut, että risoton tekeminen on tosi hankalaa. Tämän ohjeen mukaan oli kuitenkin helppo edetä, eikä tuo kovin aikaavievääkään ollut: ainut että hiukan sitovaa puuhaa se on, kun nestettä pitää lisätä pikkuhiljaa ja vahtia että toisaalta neste imeytyy kaikki (ettei tule vetistä) mutta ettei toisaalta pala pohjaankan. Ei vaikea homma, mutta kattilan viereltä ei kovin kauas uskaltanut poistua. 

IMG_5869

Jälkkäriksi Kaffan Barista Blend Go'Kväll- kahvia. Mä oon niin iltakahvin ystävä, onko täällä muita..?

IMG_5871
Ja rivi Maraboun minttukrokanttisuklaata. Yleensä olen enemmän Fazerin suklaiden ystävä, mutta tuo minttukrokantti on vaan niiiiiiin herkkua....

Ahhhh. Ai että. Risottokokeilu oli niin rohkaiseva, että pitänee jatkaa harjoituksia! Onko lukijoiden joukossa risottomestareita? Ottaisin mielelläni vastaan uusia ohjeita, jos haluat sellaisen jakaa :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun jätit kommentin:)!